VÝVOJ LOGA LAVAZZA

...Tak jde čas s logem LAVAZZA



Korporátní logo

 

Bratři Lavazzové se rozhodli uvést první značkovou kávu na trh. "Musíme být profesoři jednotlivých produktů." Tato slova Luigi Lavazza velice rád opakoval, aby vysvětlil důležitost stát se specialistou v dané profesi. A tak bylo vytvořeno první logo Lavazza.

 

Logotyp

Charakteristické “A” uprostřed, obklopeno praženou zrnkovou kávou a šálkem s horkou kávou spatřilo světlo světa v roce 1946. Jeho designérem bylo Aerostudio Broghi. Během let bylo toto logo sedmkrát změněno různými designéry jako Armandem Testou a Robilant&Associati a dalšími. Velké "A" obrácené vzhůru nohama také určuje tvar ostatních reklamních objektů. Během 50. let, byla historická značka změněna za novou, ve které je Lavazza obklopena bílou barvou a je posazena uvnitř trojúhelníku, což určuje korporátní barvy tehdejší éry: červená a černá. 

 

Armando Testa
  

 

V roce 1957 vytvořil Armando Testa pro Lavazzu logo představující ozdobnou růžici a medailon (někdo říká, že to vypadá jako kávový hrníček když se díváte shora), který byl následován Lavazza Oro. S těmito charakteristickými barvami a znaky představovalo toto logo, že Lavazza je stálým symbolem domácího života v Itálii již od doby založení. V roce 1970, si Lavazza  osvojila nové logo: "hand-cup" - ruka držící šálek s kávou. Toto logo se stalo korporátním prostředkem pro komunikaci na dalších 16 let.


 

Změna stylu

 

S rokem 1986 přichází i změna grafického stylu v duchu současného vzhledu: ruka nad nápisem Lavazza byla nahrazena stoupající párou, která měla symbolizovat chuť a aroma značky Lavazza.
V roce 1991 byla obchodní značka změněna jen nepatrně, kdy byly představeny nové barvy. Bylo přidáno červené podtržení a barva stoupající páry byla změněna z černé na šedou.




Institucionální značka

V roce 1992 bylo vytvořeno speciální logo pro veřejná místa. Nové logo se stalo charakteristickým a dobře rozpoznatelným znakem v kavárnách, které nabízely kávu Lavazza. V roce 1994 se objevilo stávající korporátní logo, aby bylo používáno k plnohodnotné prezentaci koncernu Lavazza nejen v Itálii, ale i po celém světě.



Modrá stuha (Blue Ribbon)

 

Mezinárodní změna stylu ve firmě Lavazza udává tón modré. Lavazza se tedy začíná celá oblékat do modré. Silná značka, která evokuje dveře do světa Lavazzy, symbol nové korporátní image. Modrá stuha se svojí silnou osobitostí přináší unikátnost, sílu a eleganci.

 

 

Lavazza na Australian Open 2018

 

Na grandslam do Austrálie se Lavazza náležitě připravila. Stánek kávy Lavazza měl dokonce dvě patra a p...