HISTORIE

Příběh firmy Lavazza začal už v roce 1885, kdy bylo Luigi Lavazzovi 25 let a s pár lirami v kapse se stěhuje do Turína, aby zde později založil svůj vlastní byznys. Předtím ale sbírá zkušenosti jako skladník a živí se dalšími podobnými pracemi. Lavazza byla založena roku 1895 v Turíně jako koloniál, kde se prodávalo všechno možné.

 

 

 

Protože se Luigi odjakživa snažil být nejlepší v tom, co dělá a neustále se chtěl zdokonalovat, zjistil, že se musí zaměřit na něco, v čem si je schopen udělat jméno a co mu přináší nejvíce peněz. A tím nebylo nic jiného než káva. Ve svém koloniále začal pražit kávu a od té doby pokračuje společnost Lavazza v tvorbě unikátních inovací a tradic tak, aby přinášela tu nejlepší kávu nejen Italům, ale celému světu.

 

 
V roce 1915 se Lavazza stala jedním z nejvýznamnějších importérů a pražíren kávy v Itálii. Lavazza totiž udělala revoluci v používaných materiálech při balení kávy (nazývaný pergamen), který zachová veškeré aroma a vůni čerstvé kávy.
 
 Ve 30. letech navíc Lavazza pořizuje první dodávku, prostřednictvím ní dopravuje čerstvou kávu svým zákazníkům. Tento krok zaznamenal velký úspěch a zanedlouho už pořizují další dvě dodávky.
 
Poprvé v roce 1946 se objevuje logo společnosti Lavazza, které vytvořilo Aerostudio Borghi, a tak sáčky s vynikající kávou uvnitř jsou lehce identifikovatelné na celém trhu.
 
Na fungování firmy se podílí celá rodina, zejména poté, kdy starý pán Luigi Lavazza v roce 1949 umírá.
  
V roce 1950 se objevuje úplně první reklama v rádiu a v tisku na kávu Lavazza s heslem: „nebe v šálku Lavazza“.
 
Rok 1957 znamenal první krok k industrializaci, vybudoval se závod v Corso Novara v Turíně, kde je nyní centrála společnosti. 
 
V roce 1965 byla uvedena do provozu produkční linka v Settimo Torinese, která se stala největší pražírnou v Evropě.
 

V roce 1971 představila Lavazza jako první vakuově balenou kávu do hliníkových fólií, čímž se jí podařilo být zase o něco výjimečnější než ostatní firmy. V této době také uvádí na trh nové druhy kávy jako “Qualità Rossa”.

 

V 80. letech Lavazza expanduje na mezinárodní trh, konkrétně do Francie, Německa, New Yorku, Vídně atd.
Na konci 80. let se Lavazza vrhá do nové oblasti podnikání, kromě Ho.Re.Ca. a retail oblasti se pouští do vendingu, který se stává velmi důležitou součástí jejího podnikání. Vznikají tak velmi dobře známé produkty "Lavazza Espresso point" a "Lavazza BLUE", které jsou nejpoužívanějšími kávovary v domácnostech, kancelářích a malé gastronomii.

 

Již v osmdesátých letech Lavazza otevírá v Turíně své školící středisko pro všechny baristy a během dalších let expanduje do více než 90 zemí po celém světě (Británie, Španělsko, Portugalsko a jiné země). 

 

Od roku 1997 má společnost Lavazza ISO 9001 Certifikaci kvality, což ji zavazuje k 25 000 kontrol ročně v její produkci. 

 

Začátkem 21.století se Lavazza věnuje zejména Společenské odpovědnosti firmy a zakládá nadaci Lavazza.

 

Každý rok Lavazza nakoupí okolo 2,3 miliónů pytlů zelených zrn kávy asi z 25 zemí.

 

Lavazza je společností, která od počátku přicházela s inovacemi, moderním marketingem a snahou být nejlepší v odvětví. Nezapomíná přitom na společenskou odpovědnost a podporu trvale udržitelného rozvoje nejen v zemích, kde nakupuje kávu.

 

 

V posledních 5 letech proběhlo také několik významných akvizic zejména v Severní a Jižní Americe. Nyní řídí společnost Lavazza již 4. generace rodiny Lavazza a v roce 2015 oslaví neuvěřitelných 120 let své existence.

 

Kalendář Lavazza 2017 - opět trochu netradičně

více